Rekisteröidy / Unohditko kirjautumistiedot?

Usein kysytyt kysymykset

1. Löydänkö Jatan aitan verkkosivuilta samat tuotteet kuin myymälöistä?

Pääsääntöisesti verkkosivuilla on samat tuotteet kuin myymälässäkin. Poikkeuksen muodostaa II-laatuiset tuotteet, jotka asiakkaan on hyvä itse tarkistaa/hyväksyä ennen ostotapahtumaa eli nämä tuotteet ovat myymälämyynnissä. Myös erikoiseriä tai jotain kokeiluja saattaa löytyä vain myymälästä.

2. Ovatko tuotteet samanhintaisia verkossa ja myymälässä?

Hinnoittelu on sama verkossa ja myymälässä.

3. Miten maksan tuotteen?

Verkkokaupassa tehtyjen ostosten maksamisessa noudatetaan samaan linjaa kuin puhelintilauksissakin:
Uusille asiakkaille lähetetään tuotteet Postiennakolla tai Ennakkolaskulla (lasku sähköpostiin ja kun maksusuoritus näkyy tilillämme, lähetämme tuotteet).
Laskutusasiakkaiksi hyväksytyille tutuille asiakkaille lähetetään tuotteet niin, että lasku seuraa lähetyksen mukana (maksuaikaa 10 vrk).
Opettaja-asiakkaat hyväksytään laskutusasiakkaiksi, kun rekisteröitymisen yhteydessä kirjaa oppilaitoksiensa tiedot järjestelmäämme (maksuaikaa 8-14 vrk). Opettajat saavat osasta tuotteista -10 % alennuksen.
Yritysasiakkaat käsitellään tapauskohtaisesti, kun rekisteröitymisen yhteydessä kirjaa yrityksen tiedot järjestelmäämme. Yritysasiakkaiden mahdolliset alennukset ja laskutusasiakkuus neuvotellaan asiakaskohtaisesti.
Myymälästä, messuilta tai tapahtumista tehdyissä noudoissa kuluttajien maksu tapahtuu käteisellä tai kortilla (meille käy yleisesti Suomessa käytössä olevat kortit).

4. Miten tuote toimitetaan?

Tuotteet toimitetaan joko Postin tai Matkahuollon välityksellä. Tilauksissa, jotka sisältävät lasiesineitä tai muuten särkyviä tavaroita, suosittelemme Matkahuolto lähetyksiä. Tuotteiden nouto Nurmijärven myymälästämme (avoinna sopimuksen mukaan) tai tapahtumista, joissa olemme mukana on myös mahdollista.

5. Mitkä ovat tuotteen toimituskulut?

Toimituskulut ovat todelliset Postin tai Matkahuollon lähetyskustannukset. (esim. hintoja: Postipaketti <2kg = 9,90€, Pakettiautomaatista koko S=5,90 €, koko M=7,90€, koko L=9,90€ jne - kirje- ja pakettihinnoittelu kts. tarkemmin http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/apu-ja-tuki/hinnat.html  Matkahuollon lähetykset alkaen n. 8,30€ kts. tarkemmin https://www.matkahuolto.fi/fi/pakettipalvelut/hinnat/#.WOnq5tKLS70 
Mahdolliset lisäpalvelut kuten Posti- tai Matkahuollon ennakkolisä, helposti särkyvän tuotteen lisämaksu tai vakuutettu-/kirjattu-/pikalähetyksien lisämaksut veloitetaan asiakkaalta varsinaisen lähetyskustannuksen lisäksi. Posti- tai Matkahuoltoennakkolähetyksiä lukuunottamatta näitä maksullisia lisäpalveluita käytetään vain erikoistilanteessa (helposti särkyvien tuotteiden lähetys) tai asiakkaan toiveesta ja silloin niistä keskustellaan asiakkaan kanssa erikseen.

6. Kuinka nopeasti tuote toimitetaan?

Tuotteet toimitetaan yleensä mahdollisimman pian tilauksen jälkeen. Postilähetyksissä kuluu yleensä 2 arkipäivää. Poikkeuksen aikatauluihin muodostaa mahdolliset messut, tapahtumat, koulutuspäivät tms normaalista poikkeavat tilanteen, jolloin emme pysty tekemään lähetyksiä heti tilauksen jälkeen. Loma-ajat ilmoitetaan nettisivuillamme - loma-aikana ei ole tavarantoimituksia. Ennakkomaksulähetyksissä täytyy huomioida, että niissä menee muutama pankkipäivä ennen kuin suoritus näkyy tilillämme. Tuotelähetys toimitetaan sen jälkeen, kun ennakkomaksu on tullut tilillemme.

7. Voiko alaikäinen tehdä tilauksen verkkokaupassa tai puhelimitse?

Puhelimitse tai verkkokaupan kautta tilauksia tekevän henkilön tulee olla 18 vuotias. Mikäli sitä nuorempi henkilö haluaa tehdä ostoksia, tulee hänen hoitaa tilaus jonkun täysikäisen avulla tai tehdä ostokset myyntitapahtumien yhteydessä tai suoraan myymälästämme.

8. Miten palautan tuotteen?

Verkkokaupassa toimii normaali kuluttajasuoja eli tuotteilla on 14 vrk palautusoikeus. HUOM! tuotepalautusoikeus ei koske nypläysmalleja eikä mallikirjoja (malli-/tekijänoikeusasiat). Mikäli tuote EI OLE VIALLINEN tai tuotelähetys Eeipoikkea tilauksesta, asiakas maksaa tuotepalautuksen. Otathan aina ensin meihin yhteyttä, ennenkuin palautat tuotteen. Jatan aitta ei lunasta Postiennakkona, Matkahuoltoennakkona tms. lähetettyjä asiakaspalautuksia.

9. Voinko vaihtaa tuotteen toiseen?

Verkkokaupassa toimii normaali kuluttajasuoja eli tuotteilla on 14 vrk vaihto-/palautusoikeus. Poikkeuksena mittatilaustuotteet, joiden kohdalla ei ole peruutusoikeutta (esim. loimilankaliina, jotka on tehty asiakkaan omilla mitoilla). Otathan aina ensin meihin yhteyttä tarkistaaksesi, löytyykö meiltä sitä tuotetta, mihin mahdollinen vaihto halutaan tehdä. Mikäli vaihdettava tuote ei ole virheellinen, asiakas maksaa kaikki lähetyskustannukset.

10. Millainen takuu tuotteilla on?

Verkkokaupassa toimii normaali kuluttajasuoja eli tuotteilla on 14 vrk palautusoikeus Huom! tarkista tuote heti sen saavuttua! Mahdollisen tuotevian toteamiseksi tuote tulee tarkistaa sen saavuttua tilaajalle. Mikäli tuotteessa on jotain vikaa tai puutteita, olethan meihin välittömästi lähetyksen saatuasi yhteydessä, jotta voimme sopia tuotteen vaihdon tai palautuksen yksityiskohdista. Mikäli tuote ei ole viallinen tai tuotelähetys ei poikkea tilauksesta tai tuotehuomautus tehdään yli 14 vrk jälkeen tuoteen saapumisesta asiakkaalle, asiakas maksaa tuotepalautuksen. Jatan aitta ei lunasta Postiennakkona, Matkahuoltoennakkona tms. lähetettyjä asiakaspalautuksia.

11. Olen unohtanut salasanani, mitä teen?

Mikäli salasana on unohtunut etene normaalisti "Kirjaudu sisään" -kohdasta. Seuraavassa näytössä tulee Käyttäjätunnus ja Salasana kohtien alapuolella kohta "Salasana unohtunut" ja "Käyttäjätunnus unohtunut". Voitte edetä sen mukaan, kumpi tunnuksista on unohtunut. Seuraavassa kohdassa pyydetään sitä sähköpostiosoitetta, jota on käyttänyt aiemmin kirjautuessa. Kun kirjoitatte tähän sähköpostiosoitteenne, niin teille lähetetään varmistemerkkijonon sisältämä sähköposti. Varmistemerkkijonon avulla kirjautuminen jatkuu eteenpäin.

12. Onko tilaukseni tullut perille?

Kaikista verkkokauppatilauksista lähtee välittömästi sen tekemisen jälkeen automaattinen tilausvahvistus tuotteiden osalta. Lisäksi siinä vaiheessa, kun tilauksenne on käsittelyllä, tulee siitä vielä erillinen toinen vahvistus sekä mahdollinen tieto siitä, jos jotain tilatuista tuoteista ei löydy sillä hetkellä varastostamme. Jos kyse ei ole loma- tai ajankohdasta jolloin ollemme messuilla tai tapahtumassa eikä automaattista tilausvahvistusta tule vuorokauden sisällä, on syytä epäillä, että tilauksessa on tapahtunut jotain erikoista, eikä se ole tullut meille perille. Syy voi olla myös linjayhteyksissä. Mikäli meiltä ei tule minkäänlaista vahvistusta vuorokauden sisällä, kannattanee lähestyä sähköpostitse tai puhelimitse niin selvitetään tilannetta. On myös mahdollista tehdä tilaus uudelleen, jos vahvistusviesti puuttuu, mutta siinä tapauksessa lisätieto-kenttään kannattaa laittaa info 2 kertaa tehdystä tilauksesta ja vahvistusviestin puuttumattomuudesta. Näin varmistatte ettemme lähetä samaa tavaraerää kahteen kertaan.

13. Toimituksen seuranta

Kirjautumalla sisään järjestelmäämme, näette asiakaskohtaista tietoa tilauksenne etenemisestä. Kun lähetys siirtyy rahdinkuljettajalle, toimituksen seuraaminen on mahdollista Postipakettilähetyksissä ja Matkahuollon rahdeissa. Lähetyksen seuraamiseen tarvittavan numerotunnuksen pyrimme lähettämään asiakkaille sähköpostiin. Samassa yhteydessä saatte linkin, jota klikkaamalla pääsee rahdinkuljettajan sivuille seuraamaan lähetyksen etenemistä. Mikäli ette ole saanut numerotunnusta ja haluatte sen, voitte pyytää sitä meiltä sähköpostitse.

14. Tuotteen kuvassa ja tekstissä tarjotaan viittä värivaihtoehtoa ‒ valittavana on kuitenkin vain kolme.

Kuvan ja tekstien värivaihtoehdot pitäisi yleisesti ottaen täsmätä valittaviin vaihtoehtoihin. Joskus saattaa olla tilanne, että tuote on väliaikaisesti loppu varastostamme ja se on siksi hetkellisesti poistettu valittavista vaihtoehdoista. Tällaisessa tilanteessa lisäämme tuotteen jälleen vaihtoehtoihin, kun sitä on saatavissa.
Valitettavasti joskus tällainen tilanne voi tulla vastaan myös siksi, että olemme epähuomiossa tehneet kuviin / vaihtoehtoihin jonkin virheen. Siksi, jos tuote kiinnostaa, eikä sitä ole valittavissa, voitte aina lähettää meille siitä tarkentavan kysymyksen sähköpostitse tai muiden tilausten yhteydessä laittamalla lisätietoja kentään huomautuksen tai kysymyksen asiasta.

15. Miksi samasta tilauksesta tulee monta eri toimitusta?

Asiakkaan toiveesta voimme lähettää tuotteet useampana eri toimituksena, mikäli niin sovitaan. Yleisesti ottaen teemme lähetykset aina yhtenä toimituksena. Mikäli jotain tilattua tuotetta ei ole tilaushetkellä varastossamme, sovimme jatkosta asiakkaan kanssa erikseen.

16. Toimitatteko tuotteita ulkomaille ja Ahvenanmaalle?

Toimitamme tuotteita Manner-Suomeen. Ahvenanmaan ja ulkomaiden toimituksista sovitaan asiakaskohtaisesti erikseen.

Ostoskori

 x 
Ostoskori on tyhjä

Yhteystiedot

Jatan aittafacebook
Maisinkuja 41
01940 Palojoki (Nurmijärvi)
navigaattoriin: Koulunkulmantie 75

Puh: 040-541 6544
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Y-tunnus: FI 2054878-6

Sivun yläreunaan